Menu Sluiten

De schakelpook en andere bedieningsorganen …

Zoals al eerder vermeld waren we niet echt ondersteboven van het originele Sadev schakelmechanisme. De pook op zich is wel okay maar de ophangingsbeugel is geen hoogvlieger qua design en esthetica.

Wederom tijd voor Luc om zijn MDF capaciteiten te etaleren. Omdat we zeer zorgzaam moeten omspringen met ons budget kunnen we het ons niet veroorloven iets 3 keer opnieuw te moeten maken. Vandaar telkens de modelletjes in hout.

We hebben getracht het geheel te integreren met de handrem, de rembalans regelaar en de remdrukbegrenzer.

Voor het freeswerk moeten we opnieuw het Technisch Instituut Sint Paulus in Mol bedanken.

Omdat dit stuk bijna uitsluitend uit 10mm dikke AL7075 plaat bestaat hebben we ook eens een test gedaan om het te watersnijden en hebben we in onze eigen atelier de gaten erin voorzien wat weer een tijdrovende bezigheid was met onze volledig handbediende draai- freescombinatie.

We zijn wel tevreden van het resultaat. Alles ligt perfect binnen handbereik alleen moeten we de handrem hendel nog wat inkorten en voorzien van een esthetisch verantwoord handgreepje.

Iets verder naar achteren op de tunnelbak hebben we een alu bakje geplooid waarop we vooraan de kritische schakelaars zetten (start/stop , launch control en map sellect switch). Blindelings bereikbaar net naast de zetel. Iets meer naar achteren komen de schakelaars voor het brandblussysteem. In principe hadden we het alu bakje ook wat kleiner kunnen maken maar nu hebben we nog wat plaats over om wat dingen weg te steken zoals bv de druksensor van de achterremmen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *