Menu Sluiten

Throttle actuator deel 2 …

Zoals reeds eerder vermeld hebben we gekozen voor Jenvey ETA-2 throttle actuator.
Niet de meest omvangrijke positioneringsmotor, en gelukkig ook maar want echt veel plaats tussen de motor en het schutbord is er niet in de M3.



Ons buikgevoel vertelde ons toch wel dat we ondanks de krappe ruimte aan de achterzijde van de motor moesten blijven. Hoogtijd om onze talenten van de kleuterklas terug boven te halen en na wat meet, knip en paswerk hadden we een papieren versie van de steunplaat.
Ondertussen bleek ook dat Marie, dochter van Luc zeer gedreven was in het knippen van kleine ronde gaten, iets waar wij blijkbaar minder handig in waren.

Tijd nu om het stangenstelsel te maken, gezien de relatief grote afstand tussen de gasschuif en de actuator hebben we zelf een inox stangetje gemaakt op de bestaande Jenvey kogelkopjes. Soms is er ook wat geluk mee gemoeid want toevallig was het draadeinde van de kogelkopjes M5, exact hetzelfde als de draad in de kabel attach van de schuif.

Nu alles nog monteren. We hebben de actuator op 30mm voetjes moeten zetten om de bedieningsstang netjes uit te lijnen.

In tussentijd hebben we ook nog de hoeken van de pedaalsensor en gasschuifsensor opgemeten. We laten de P+G sensoren calibreren op die hoeken om een zo groot mogelijke range te hebben.

Het eindresultaat zie je in de laatste foto’s. Het geheel neemt weinig extra plaats in en is vrij robuust op de schuif gemonteerd.

Wij zijn wederom tevreden.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *