Menu Sluiten

Op bezoek bij Intrax …

We hadden Henk en Niek al een paar keer gemeld dat het eraan zat te komen maar nu pas is de auto in een dermate stadium terecht gekomen dat het zinvol is de 4 wielen in de juiste richting te regelen.

Doel van de dag was de rijhoogte te fixeren, bumpsteer te corrigeren en een start setting te bepalen voor de sporing, camber en caster.


We zijn begonnen met de rijhoogte en al vlug bleek dat we de auto ongeveer 55mm moesten laten zakken achteraan. Een ingreep die gepaard ging met een volledige demontage van alle dempers om ze in te korten.

Omdat we onlangs een grotere tank (75L) hebben laten maken en dit gewicht bijna volledig op de achteras zit hebben we besloten ook iets stuggere veren te monteren. Bijkomend is ook het 210 diff net ietsje zwaarder dan de originele 188 versie.

Eenmaal de rijhoogte bepaald was het de beurt om het bumpsteer op te meten. Af en toe moet een mens wat geluk hebben. Het was perfect van de eerste keer. Dus we konden onze spacers die we gedraaid hadden terug opbergen.

Tijd om de camber/caster settings aan te pakken. We hebben gekozen voor relatief veel caster, nl 12 graden. Voor een E30 is dat niet echt ongewoon. Camber is lichtjes negatief en we gaan vertrekken met een klein beetje toespoor om ook de rechtuitstabiliteit bij hoge snelheden te verzekeren.

Hier en daar zullen we zeker nog wat moeten bijsturen maar dat zal pas duidelijk worden na de eerste testen.

In ieder geval na een dag ijverig sleutelen ziet het er allemaal een pak beter uit.

Nogmaals bedankt aan het Intrax team voor de ondersteuning !!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *