Menu Sluiten

Blog

Verslag Rally van Haspengouw 2019

Na een een zeer hectische winter-update, met toch wel enkele ingrijpende wijzigingen, keken we natuurlijk erg uit naar een eerste confrontatie met de Haspengouwse betonstroken.

Voor de opmerkzame media watchers was het al langer duidelijk dat voortaan Isidoor Smets de nota’s aan elkaar gaat breien en dat we besloten om ons te focussen op de volledige M-Cup. Door de ervaring van Isidoor wordt de lat onrechtstreeks wel wat hoger gelegd, ook al is het niet de bedoeling mezelf meer druk op te leggen. En al ken ik zelf niets van breien, ik ga mijn uiterste best doen om geen steken te laten vallen.

(Foto’s Wim Becker, Jérome Deskeuvre, Frank Pacqué)

Verslag GTC 2018

Als we iedereen mogen geloven is de eerste keer toch altijd wel een beetje speciaal. Gelukkig waren de omstandigheden ideaal, volop zon, kurkdroog en bijgestaan door een zeer ervaren co, Isidoor Smets, die last minute is ingevallen voor Luc Geenen. Voeg daar bij nog een superleuke auto, 4 super mechaniekers en mega coach/kookmoeder en tal van sympathisanten, kortom de perfecte ingrediënten voor een fantastische rally.

Update 2018 … de eerste meters

Het is bijzonder lang stil geweest op de R-Box site, dit was enerzijds een heel bewuste keuze en anderzijds zijn we onafgebroken heel ijverig bezig geweest aan de auto, service truck en andere infrastructuur, zodat er bijzonder weinig tijd over bleef om hier verhaaltjes toe te voegen.​
Omdat we nu toch een belangrijke mijlpaal bereikt hebben, is het misschien wel nog eens fijn om terug wat nieuws te posten.GOED nieuws deze keer !!

Update 2017 …

Het is even geleden dat er hier nog eens iets te beleven viel, desalniettemin waren we niet van de zon aan het genieten op 1 of ander tropisch eiland maar hebben we als een bezetene doorgewerkt aan een ander project.

Door enkele opeenvolgende zeer pijnlijke gebeurtenissen was de goesting meer dan over en was het tijd om de auto even aan de kant te schuiven.

Een kruis over 2016 …

Helaas geen R-Box BMW in de 2de seizoens helft van 2016. Ondanks dat het er tot vorige week heel rooskleurig uitzag, moeten we nu met enorm veel pijn in het hart een zeer drastische beslissing nemen.

Ik heb even gewacht om dit nieuwsbericht te schrijven, want zonder twijfel waren er dingen in terecht gekomen die ik nu liever voor me zelf hou, gewoon omdat het ons toch niks bijbrengt.

Ik denk dat het niet zo moeilijk is om te begrijpen dat we na bijna 6 jaar extreem hard werken onmenselijk halsreikend uitkeken naar de eerste rally met onze auto, die toch stilaan wel een buitenbeentje begint te worden onder de steeds talrijker wordende E30 M3’s.

Ondanks de enorme teleurstelling, kunnen we er niet blijven bij stilstaan en zoals een bekende voetballer ooit zei “elk nadeel heb zen voordeel” …

Dus ondertussen zijn we al terug vol goede moed in actie geschoten en hebben we deze donkere wolken definitief verbannen naar een onbewoond eiland, heel ver hiervandaan.

Het zal ons zeker een paar maand extra kosten maar gelukkig hebben we ook veel dingen geleerd die we sowieso beter gaan doen en wat onze auto nog unieker gaat maken !

Wat is er mis gegaan …

Wat niemand ooit nog durfde hopen …

Hoe meer we het interieur van de BMW aan het opbouwen waren, hoe meer we geneigd waren een alternatieve bestemming te zoeken voor onze helmenbak.

De ruimte om de helmen naar achter te steken werd alsmaar kleiner en kleiner. Vooral de combinatie kooi en hoofdbescherming van de Cobra zetels maken de toegang naar achter quasi onmogelijk.

Sommigen hadden zelfs geopperd de helmenbak te gebruiken als bloempot 🙂

Toch kunnen we jullie met vreugde melden, mits de juiste tactiek , blijkt het mogelijk beide helmen naar achter te krijgen.

We zullen nog wel veel moeten oefenen !