Menu Sluiten

Blog

Wat niemand ooit nog durfde hopen …

Hoe meer we het interieur van de BMW aan het opbouwen waren, hoe meer we geneigd waren een alternatieve bestemming te zoeken voor onze helmenbak.

De ruimte om de helmen naar achter te steken werd alsmaar kleiner en kleiner. Vooral de combinatie kooi en hoofdbescherming van de Cobra zetels maken de toegang naar achter quasi onmogelijk.

Sommigen hadden zelfs geopperd de helmenbak te gebruiken als bloempot 🙂

Toch kunnen we jullie met vreugde melden, mits de juiste tactiek , blijkt het mogelijk beide helmen naar achter te krijgen.

We zullen nog wel veel moeten oefenen !

Klaar voor het gele boekje …

Men schrijve woensdag 27 april (voor de veligheid zetten we er maar 2016 bij)

Afspraak gemaakt voor een prive keuring.

2 technisch commissarissen (VAS + KACB) kwamen afgezakt naar Kasterlee om onze BMW onder de loep te nemen.

Gezien we , zoals gebruikelijk, alles vrij netjes hebben gebouwd en daarbij ook nog rekening hebben gehouden met de reglementen waren we er ook wel redelijk gerust in.

Een kleine 3 uur later was dan ook het gele boekje helemaal ingevuld en goedgekeurd.

Dus weeral een stapje dichterbij. Enkele foto’s.

Drama tijdens finale test PWRBox …

Euforie in den beginne, gevolgd door drama. Dit beschrijft perfect het ontwikkeltraject van de PWR-Boxen.

Na menige uren SW schrijven, debuggen waren we in een euforische “mood”. Het verliep allemaal net iets te vlot en alles werkte bijna feilloos vanaf de eerste tests.

Helaas was dit te mooi om waar te zijn. Tijdens debug hadden we steeds de voeding betrokken van een lab supply en alle loads uitvoerig getest met een elektronische load ipv met echte verbruikers.

Nieuwe pedaal- en TPS sensor …

We hadden al eens eerder in de clich gelegen met P+G wegens een chronisch gebrek aan flexibiliteit en vooral desinteresse voor kleine garnalen zoals wij.

Natuurlijk gaan ze er absoluut niet van wakker liggen maar we hebben alle P+G sensoren uit onze auto gedesigned ten voordele van Variohm, een fabrikant die we al eerder gebruikten voor de druksensoren.

Console krijgt update …

We kunnen de dingen die we 2 of meerdere keren opnieuw moeten maken nog amper tellen.

De console is daar ook weer een schoolvoorbeeldje van.

We hadden achteraf nog 2 extra knopjes nodig, 1 voor de instelling van het elektrisch bekrachtigt stuur, en een ander voor de settings van de launch control.

Omdat we er een beetje tegenop zagen de console hiervoor te veranderen hadden we gekozen om deze 2 draaiknoppen op de plastiek rond de stuurkolom te zetten.

Heel af en toe geven we het ook ridderlijk toe, dit was een dom dwaas idee. Eenmaal in de gordels is het onmogelijk aan de schakelaars te geraken zonder arm verlengings-operatie. Dus … inderdaad, console eruit, weer werk voor Nancy om een nieuwe sticker te maken, ook moesten we de Guy weer lastig vallen om het af te printen, en dan alles netjes terug inbouwen.

Al bij al zijn we wel blij dat we genoodzaakt waren dit opnieuw te doen. Het is veel beter zo !

Nieuwe drop links stabi voor …

Gezien onze stabi voor van Amerikaanse makelij is (Ireland Engineering) en dat ze daar over de plas steeds moeilijk te verkrijgen imperial draad gebruiken, waren we genoodzaakt bij gelegenheid de unibals en drop-links opnieuw te maken in metrisch formaat.

Dit is bij deze gebeurd. De nieuwe versie heeft M10 draad, en omdat het oog ook wel wat wil hebben we de ALU7075 staafjes een kleurtje gegeven.

Power Boxen gaan in productie …

Tot op heden hadden we altijd SW aan het testen geweest op 1 PWR-Box.

Nu dat alles een beetje begint te werken en we vrij zeker zijn van de HW is het hoogtijd een kleine productie reeks op te starten.

Helaas is dit allemaal manueel werk, maar ja gelukkig zijn het er niet zoveel. We hebben er 4 nodig in de auto en dan gaan we natuurlijk ook nog een paar reserve voorzien.

Niet dat we die gaan nodig hebben maar het is puur om Murphy te snel af te zijn 🙂