Menu Sluiten

Blog

Remmen …

De keuze van het merk was voor ons vrij makkelijk. We hebben vrij snel voor AP gekozen omwille van de kwaliteit van hun producten en de goede service van Guus in NL
De selectie van het type van de klauwen en de grootte van de schijven heeft wat meer tijd gevraagd.
Gelukkig konden we ook hier weer rekenen op de tekencapaciteiten van Nick die verschillende velgen, schijven, bell’s en ophangingsonderdelen vakkundig in Pro Engineer heeft gezet om die dan in 3 D samen te brengen en te kijken wat wel en niet kan.

Het schakel dilemma …

De versnellingspook lijkt op zich een vrij simpel onderdeel maar het heeft ons al urenlang bezig gehouden.

We waren van in het begin niet super enthousiast om onze – toch wel mooi ogende en veel te dure – Sadev pook naast de verticale handrem op de tunnel te zetten. Niet dat je makkelijk gaat missen maar het staat daar gevoelsmatig niet op zijn plaats.

De ontmanteling …

Wellicht de makelijkste en ook snelste taak van heel het project.

Na een weekend sleutelen was de M3 herleid tot een kale carrosserie met op sommige plaatsen net iets teveel gaten.

Gelukkig had Frank van tevoren enkele honderden foto’s genomen tijdens de zoekfase zodat we niet echt voor grote verassingen kwamen te staan. We wisten dat de tand des tijds genadeloos had toegeslagen, vooral op de gebruikelijke plaatsen.

Positief was wel de bevestiging dat we hier niet te doen hadden met een geaccidenteerde carrosserie.

Hoe het allemaal begon…

Reeds geruime tijd speelden Dirk en Luc met het idee om terug rally te gaan rijden. Dirk had het zowat “gehad” met de karting. Vooral ook door het wegvallen van “vader” Verhaert, die door ziekte noodgedwongen de helm aan de haak moest hangen, werd er besloten de karts op non-actief te zetten.

Al zaten Dirk en Luc nog totaal niet op dezelfde golflengte wat betreft de keuze van auto was het idee om samen rally te gaan rijden meteen een feit.