Menu Sluiten

Blog

debug momenten …

We kunnen ons voorstellen dat sommigen onder jullie zich wellicht afvragen waarom we toch niet voor een standaard AIM, Stack of andere dash gekozen hebben.

We geven het ridderlijk toe het zou ons veel tijd en gevloek bespaard hebben.
Maar het antwoord is heel simpel: het is zoveel leuker, origineler en geeft ons quasi oneindige flexibiliteit.

Het ligt ook volkomen in de lijn waar R-Box voor staat, we willen uniek en innovatief zijn en ook al kost het ons soms enorm veel toewijding en tijd, het geeft achteraf ook zoveel meer voldoening.

STOP !! In the name of …

Heel lang geleden, toen we onze remmen hadden gekozen, wilden we ons leven niet moeilijker maken dan nodig door nog eens een extra onbekende factor toe te voegen in de vorm van exotische remblokjes.

We opteerden toen voor blauwe Pagids, een heel conservatieve keuze waar je weinig fout mee kunt doen, maar ook weinig spectaculairs moet van verwachten.

Een veilige grijze muis-keuze als het ware. Nu grijze muizen passen absoluut niet bij onze opvattingen en doelstellingen.

Vandaar zijn we overgeschakeld op Japanse technologie in de vorm van Endless remblokken.

Hopelijk kunnen we nu op oneindige remkracht rekenen in moeilijke momenten 🙂

Uitlaat perikelen …

We durven haast niet meer zeggen hoeveel uren we ondertussen aan de uitlaat aan het knutselen geweest zijn. Telkens was er wel iets waar we ons niet mee konden verzoenen.
Of er hing iets te laag, of de montage was te omslachtig of te moeilijk. Dus genoeg redenen om heel het uitlaat systeem nog eens grondig te herbekijken.

Binnenhuis architectuur …

We moeten toegeven dat er nog niet veel kleur in het interieur te bespeuren valt. Hoog tijd om de interieur mens in ons boven te halen. We zijn maar begonnen met onze knal rode vloerplaten. Al hadden sommigen – mede door beroepsmisvorming – liever natuursteen gezien, doch de ALU platen zijn vooral naar gewicht toe de betere keuze.

Op bezoek bij Intrax …

We hadden Henk en Niek al een paar keer gemeld dat het eraan zat te komen maar nu pas is de auto in een dermate stadium terecht gekomen dat het zinvol is de 4 wielen in de juiste richting te regelen.

Doel van de dag was de rijhoogte te fixeren, bumpsteer te corrigeren en een start setting te bepalen voor de sporing, camber en caster.

In de rubriek “klaar in 3 stappen” …

Stap 2 : het motorkompartiment

Naar ons gevoel toch wel weer een milestone. De krachtbron is volledig aangesloten, enkel de definitieve alternator zit er nog niet in om de doodeenvoudige reden dat hij nog niet geleverd is.

De S14 ziet er behoorlijk “cool” uit al vinden we het zelf en we zijn reuze benieuwd welke getallen hij kortelings op de bank gaat zetten. We hebben wel een beetje een idee maar we zouden toch nog graag aangenaam verrast worden.