Menu Sluiten

Blog

Update site …

Gezien het feit we dichter en dichter bij de eindstreep komen hebben we beslist enkele wijzigingen door te voeren aan de structuur van de site.

In het verleden lag de focus van onze berichtgeving bijna uitsluitend op het technische vlak. Perfect voor de “techneuten” onder ons maar niet iedereen is in elk detail van de opbouw geïnteresseerd.
Vanzelfsprekend blijven we alle ontwikkelingen van de auto verslaan in de rubriek “Nieuws” maar je zal niet meer automatisch naar de nieuwspagina worden geleid.

De homepage bevat nu alleen nog info over wie is R-Box, wat willen we bereiken en wat hebben we te bieden.

Vanaf daar kan je dan verder navigeren naar de verschillende rubrieken dewelke in de komende weken ook nog enkele significante updates krijgen.

Veel leesplezier !

De tankwijzigingen stap voor stap …

Nog even een collage van de opbouw van de nieuwe tank.

Helaas hebben we het dit weekend niet volledig kunnen afwerken gezien we last minute beslist hebben de vuldarm te voorzien van een Staubli koppeling met als resultaat dat onze mooi geanodiseerde topplaat moet wijzigen. Momenteel zijn de aangepaste tekeningen bij Tempac om opnieuw te laseren en dan moet de plaat nog langs de anodisatie passeren.

Safety First …

Met de beelden van de M3 van Renaud Verreydt nog vers in het geheugen hebben we beslist heel de unit met pompen en filters volledig te herbouwen.

Sommige goodridge leidingen zaten op nogal kwetsbare plaatsten wanneer er links achter een impact zou zijn.

De wet van Murphy …

Al zijn we geen fan van Murphy, we willen toch goed voorbereid zijn.
In de praktijk wil dit zeggen dat we een aantal kritische onderdelen preventief aan het dupliceren zijn.
Het gros van het plooiwerk en snijwerk is gedaan voor de radiator en uitlaat.
Nu alles nog netjes in elkaar lassen.

Reservewiel slede krijgt een grondige update …

Omdat we onze benzinetank wat groeihormonen hebben toegediend hebben we het framewerk van het reservewiel ook maar “gerestyled”.
Bijkomend hadden we er niet bij stilgestaan dat we ook wel eens een modderig wiel zouden moeten vervoeren. Het zou zonde zijn onze flashy tank met modder te besmeuren daarom hebben we deze keer een alu “opvang”bak voorzien.

Het geheel is ook wat eenvoudiger geworden en huisvest deze keer ook de krik.

De (ramp) deur …

Dat ze bij BMW ook af en toe een dwaling hebben is nu wel bewezen.
Ik heb soms nogal problemen om dingen vast te draaien, vooral de kleinere M6 en M8 bouten krijgen het soms hard te verduren.
Omdat ik dacht dat de deuren er zouden afvliegen heb ik ze maar degelijk aangedraaid, met als gevolg een afgebroken draadeind van de scharnier.

Het oliedamp-potje ….

Omdat we over alles veel teveel nadenken heeft het potje om de oliedampen op te vangen weer een beetje een eigen leven gaan leiden.

Versie 1 was een commercieel verkrijgbaar rechthoekig rood geanodiseerd alu potje, speciaal bedoeld voor dit soort doeleinden. Maar omdat de diameter om de dampen binnen te leiden wat klein was en moest aangepast worden (lees aan gelast worden) dreigde het een estetisch niet verantwoorde knoeiboel te worden.