Geholpen door onze vrienden van Sadev is dit eerder gebeurd dan voorzien.
Blijkbaar is het veertje van de powershiftswitch wat aan de zwakke kant met als gevolg dat bij sommige versnellingsbakken de switch begint te oscilleren. Niet echt optimaal gezien de motor dan vrolijk gaat sputteren.
We hebben een perfect gedocumenteerde “change notification” gekregen en ook al duurt de ingreep in theorie maar 2 minuten…. helaas… We kunnen niet deftig aan de switch. Les voor een volgende keer, maak een service gat in de tunnelbak dat bespaart je uren (de)monteer-werk.
In het kader van oefening baart kunst zat er niks anders op dan wederom de bak eruit te halen. Bijgestaan door vriend “Bengel” en de eerder opgedane routine was dit een fluitje van een cent. Nu we toch de bak eraf hadden hebben we maar ineens het vliegwiel veranderd naar een versie met 60-2 vertanding zodat we de krukas sensor kunnen verhuizen naar de bellhousing wat heel wat makkelijker en vooral betrouwbaarder is.