Menu Sluiten

Tabula rasa met het programma

We hadden het graag anders gezien, maar we zijn genoodzaakt het debuut met de Toyota GT86 CS-R3 uit te stellen. Is dat het resultaat van corona of de oorlog in Oekraine, we weten het niet. Feit is dat een aantal cruciale onderdelen achterblijven en we hebben nog geen accuraat zicht op nieuwe levertijden. Ons vastpinnen op nieuwe data heeft dan ook weinig zin.

De Rallye des Ardennes en, nog erger, de Sezoensrally, zullen we dit jaar aan ons voorbij moeten laten gaan. Een pijnlijke keuze, want we zijn grote fan van de maaskiezel. Daarnaast is de organisatie telkens top en geven we een dikke 9 op 10 voor sfeer en gezelligheid.

Het lijkt er ook op dat Rallye Terre de Langres in Frankrijk niet zal doorgaan en dat wil zeggen dat we nagenoeg met een blanco blad moeten beginnen om in de tweede seizoenshelft een deftig aantal kilometers op de teller te kunnen zetten. Kasterlee en de East Belgian Rally blijven voorlopig wel staan.

Ondanks deze tegenslagen blijven we gemotiveerd werken aan de nieuwe GT86. We hebben enkele “eigen” onderdelen toegevoegd, een voor een bedacht en gecreëerd door onze mechanica guru Nick.

De nieuwe, krachtigere batterij heeft een aangepaste beugel gekregen, waar in een keer de batterij-isolator op gemonteerd werd. Ook de camera en display hebben een nieuwe beugel gekregen, waardoor deze nu naadloos aansluiten op het Toyota dashboard. En dat dashboard kreeg op zijn beurt een cosmetische update: de originele folie werd verwijderd en het geheel wordt geflocked.

Op de foto’s krijgen jullie een eerste glimp van het nieuwe bedieningspaneel, al hebben we de bevestigingsbeugel herzien. De nieuwe beugel is naar de lazersnijder en moeten daarna nog worden geanodiseerd. De GPS/inertia sensoren en de TPMS ontvanger kregen een eigen plaatsje en ook het reservoir voor de ruitensproeier kreeg een veel toegankelijkere plaats.

Als laatste deden we een kleine aanpassing om de Lazer lichten dimbaar te maken, en gaan we voor een opstelling met 4 lampen: 2 spots en 2 drive. We gaan in eerste instantie testen zonder hoeklichten. Ter compensatie zullen de 2 drive LEDs 10 tot 15 graden naar buiten kunnen draaien.

Wordt vervolgd…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *