Menu Sluiten

Geen goud, wierook en mirre, wel een nieuwe update

Hoewel de GT86 het levenslicht zag in 2016, heeft hij nog steeds 0 kilometer op de teller en nog nooit een rallyproef van dichtbij gezien. Toch zijn we bezig met allerlei updates, zodat de wagen volledig conform de laatste spec is zoals destijds voorzien door TMG, het huidige Toyota Gazoo Racing.

Zo kreeg hij een fonkelnieuwe krachtbron uit hun ateliers in Keulen, voorzien van de laatste updates. De startup en run-in is gepland voor een van de volgende weken en zal door een motor ingenieur van Gazoo gebeuren.

Vanaf dan is het terug aan ons voor een complete elektrische make over.  De huidige PDU wordt volledig vervangen door de nieuwste en nog niet commercieel verkrijgbare PDU (HP8442) van HP Electronik in Denemarken.

We gaan ook een licht aangepast toetsenpaneel maken en de stroomonderbreker wordt vervangen door een intelligente elektronische variant. (HP8480)

De batterij heeft ook een steroïdenkuur ondergaan. Voortaan huist er een 25Ah sterke LiFePo4 batterij in de GT86 i.p.v. de originele 15Ah versie.

Voor het dashboard zijn we deze keer gaan shoppen bij ECUMaster, waarmee we nu heel ijverig aan de slag zijn. Voor de verandering komt het dashboard voor Isidoor zijn neus terwijl ikzelf enkel de gear positie en een bescheiden shift light kan bewonderen tijdens het rijden. Dit gaat mij hopelijk een pak meer rust geven, al gaan we ervan uit dat de Toyota veel minder alarmen gaat uitspuwen. We proberen ook nog de nieuwste draadloze stuurcontroller van ECUMaster te implementeren, maar dit gaat mogelijks niet klaar geraken voor de eerste wedstrijd doordat deze momenteel nog niet beschikbaar is.

Het camera systeem en de datalogger hebben ook significante upgrades gehad. We blijven trouw aan AiM, maar dit keer met de nieuwste SmartyCam 3 Dual die nog scherpere beeldjes gaat maken en alle parameters netjes op een SD kaart gaat schrijven.

Als laatste zijn we bijna klaar met de test van het TPMS systeem, esthetisch gezien is het nog de “kladversie”, maar functioneel zijn we heel tevreden. Een teaser vind je bij de foto’s.

Kortom, we hebben al heel ijverig gewerkt en wie het rode blokjes team uit Geel/Jonkershove kent, weet ongetwijfeld al wat er verwacht mag worden. 

Wordt vervolgd…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *